Identyfikacja wizualna
Logo stanowi wizytówkę każdej firmy i to właśnie z nim kojarzymy markę, do niego przywiązujemy się najbardziej. Dobrze dobrane logo przyciąga uwagę i sprawia, że na jego widok nasuwają się konkretne skojarzenia. To właśnie ono przedostanie się do podświadomości przekazując o wiele więcej niż słowa. Wiedzą o tym właściciele i menadżerowie wielu marek, którzy na logo swoich firm przeznaczyli nieprzeciętne budżety. Dobre logo powinno nie ulegać modzie, być uniwersalne, proste w formie, łatwe do zapamiętania i świetnie prezentować się w różnych zastosowaniach.
Katalogi
Katalog to folder, przybierający różne formy reklamowe. Zwykle jest prezentacją firmy, zawierającą spis produktów i usług oferowanych do sprzedaży. Najczęściej używany do prezentacji w lokalizacji firmy, na targach, giełdach bądź wystawach. Katalog może mieć formę książki lub broszury. Klienci zmęczeni patrzeniem w ekran monitora chętnie przejrzą papierową wersję oferty Waszej firmy.
Opakowania
Przy pomocy opakowania możesz przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć sprzedaż. Dobrze zaprojektowane pudełko pomaga konsumentom zrozumieć do czego przeznaczony jest produkt, jak go używać oraz sprawia, że konsument chce go kupić. Na dobre opakowanie składa się wiele czynników. Najważniejszym zadaniem opakowania jest ochrona i zachowanie właściwości produktu. Jednak często to właśnie design sprawia, że klient sięga po konkretny produkt z półki.
Ulotki/plakaty
Ulotki czy plakaty to materiały reklamowe wykorzystujące wyselekcjonowane elementy graficzne mające identyfikować i zachęcać do skorzystania z oferty. Jest to najprostsza i jak często się okazuje, najskuteczniejsza forma reklamy.
Social media
Social media posiadają ogromny potencjał reklamowy. Za ich pośrednictwem możliwe jest zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki, dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, a także zrealizowanie zamierzonego celu. To przede wszystkim możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, bezpośredniego kontaktu z klientami oraz dotarcia do szerokiego grona odbiorców.
Reklama prasowa
Reklama prasowa to forma reklamy, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. Wykorzystuje zarówno gazety ukazujące się codziennie, jak i tygodniki, miesięczniki czy kwartalniki.
Brand hero
Brand hero jest ambasadorem Twojej marki, czymś co ją wyróżnia na tle innych firm, reprezentuje jej wartości i cechy. Jego zadaniem jest przekonać konsumentów do marki którą reprezentuje a także zrobić wszystko aby konsumenci ją pokochali. Badania pokazują, że posiadanie własnego „bohatera marki” a także odpowiednie kierowanie jego poczynaniami w komunikacji marka-klient przynosi firmom takie korzyści jak: rozpoznawalność, sympatię konsumentów, większe zaangażowanie odbiorców, wyróżnienie Twojej marki na tle konkurencji, nadanie Twojej firmie ludzkiej twarzy, przedstawianie informacji w dużo ciekawszy i zapadający w pamięci sposób, rozładowanie emocji wokół marki, polepszenie wizerunku Twojej marki oraz ułatwienie procesu zakupowego.
Ilustracje
Rola ilustracji polega na możliwie szybkim i skutecznym przyciągnięciu uwagi klienta, a także na zaprezentowaniu oferowanego produktu. Ilustracja reklamowa jest stosowana między innymi w opakowaniach, prasie czy ulotkach, ale stanowi ona również ważny element reklamy internetowej. Warto pamiętać, że ilustracja reklamowa ma bardzo długą tradycję. To ona stanowiła jeden z najważniejszych bodźców zakupowych w czasach, gdy szeroko rozumiany marketing dopiero raczkował.